Výukové programy

V ostatních vyučovacích předmětech také pracujeme s počítači. Někdy používáme internet (vlastivěda, přírodověda, elektronický učitel), jindy program na psaní textů (český jazyk), kalkulačku (matematika). Kromě toho ve všech těchto předmětech pracujeme s výukovými programy a elektronickými učebnicemi. Nyní si zkusíme některé výukové programy a e-učebnice spustit, podíváme se na nabídky a panely nástrojů a program správně ukončíme.
Úkoly
1) výukový program Vlastík - po spuštění se seznam se všemi moduly, vyvolej si nápovědu. Ve dvojici s kamarádem si zahrajte pexeso, předtím se seznamte s tím, co je na kartičkách znázorněno. Výsledek hry zašlete učiteli ve formě obrázku. Program správně ukonči.

2) počítačová encyklopedie Jak věci pracují - seznam se s celou encyklopedií, za pomoci nápovědy vyhledej a spusť si některé videoukázky. Ve dvojici se spolužákem projděte jednotlivé vynálezy. Co je pro vás nového? Program správně ukonči.

3) výukový program Přírodní společenství - projdi si celý program, seznam se se živočichy a rostlinami, které obsahuje. Poté si spusť modul Naše příroda a klikni na nápis Zkoušíme se. Pokus se získat a vytisknout si diplom. Program opět správně ukonči.

4) internetová učebnice Regiony České republiky - seznam se s regiony, které jsou v učebnici obsaženy. Klikni na některé odkazy a zjisti, kam tě zavedou. Při listování využij tlačítka ZPĚT, VPŘED, ZASTAVIT, DOMŮ. Vysleduj, k čemu tato tlačítka slouží. Ve dvojici s kamarádem se seznamte na úvodní stránce se zajímavostmi České republiky. Co je pro vás nového, co vás zaujalo?

Očekávané výstupy
Žák
- vyhledává a využívá informace z různých informačních zdrojů při výuce
- využívá standardní funkce počítače a nejběžnějších periferií

- pracuje sám nebo v týmu s výukovými programy
- zapíše internetovou adresu do správného pole
- využívá pole Zpět, Vpřed, Přejít, Zastavit, Domů
- pozná, co je odkaz a k čemu slouží
Úkoly
Pomocí smajlíků zhodnoť, jak jsi v páté části naplnil ty sám očekávané výstupy
(zvládl jsem bez problémů, zvládl jsem s pomocí učitele či spolužáků, nepříliš jsem zvládl – mám větší problémy, nezvládl jsem vůbec – nerozumím tomu).
Jednoho ze smajlíků přiřaď ke každém
u z výstupů.

Žádné komentáře: